Dirk-klanten doneren € 30.243,90 aan Pink Ribbon

Klanten van supermarktketen Dirk hebben van begin oktober tot begin december vele statiegeldbonnen gedoneerd aan Pink Ribbon. Hierdoor kon er vandaag in de nieuwste vestiging – Dirk Floriande in Hoofddorp - een cheque van € 30.243,90 worden overhandigd. Met dit bedrag steunt Pink Ribbon onderzoek op het gebied van borstkanker.


De cheque werd uitgereikt aan Patricia Reinaerts, gezicht van de campagne. Tara van Klooster - goede doelen coördinator bij Dirk van den Broek – is blij met de opbrengst van de actie.
Ook Froukje Sierksma, fondsenwerver bij Pink Ribbon, is verheugd. “Het is fijn dat Dirk ons al jaren steunt met deze actie. Hierdoor kunnen we op structurele wijze onderzoeken op het gebied van borstkanker financieren.”

Erwin Kracht, supermarktmanager Dirk- Floriande Hoofddorp, overhandigt de cheque aan Patricia Reinaerts.
Het thema van de jaarlijkse campagne in borstkankermaand oktober was dit jaar: OverLeven met borstkanker. Ex-patiënte Patricia Reinaerts – een van de gezichten van de campagne – heeft in deze campagne haar verhaal gedeeld over het leven na borstkanker. Want, ondanks dat de ziekte steeds beter te behandelen is, is het leven na de diagnose ingrijpend veranderd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een veranderd zelfbeeld of de invloed van de ziekte op je (nieuwe) relatie. Ook kun je door de behandeling last krijgen van (ernstig) hartfalen of kunnen vrouwen onvruchtbaar worden. Voor deze specifieke problemen, de late gevolgen van borstkanker, was tijdens deze campagne aandacht.

Het was de vierde keer dat Dirk deze actie voor Pink Ribbon heeft georganiseerd. Eerdere jaren leverde het 16 duizend euro (2013), 29 duizend euro (2014) en 32 duizend euro (2015) op.