47.808 euro voor borstkankeronderzoek dankzij klanten Dirk van den Broek

Klanten van supermarktketen Dirk van den Broek hebben van begin oktober tot begin december 2017 vele statiegeldbonnen gedoneerd voor borstkankeronderzoek. Op deze manier kon Dirk een cheque van 47.807,95 euro overhandigen aan Pink Ribbon, waarmee zij meer onderzoek op het gebied van borstkanker kunnen realiseren.


Brand Manager Pink Ribbon Nicolette Salden kreeg vandaag de cheque met de opbrengst van de actie overhandigd door Abdellah Hamcha, filiaalmanager van Dirk IJdoornlaan in Amsterdam.

Dirk hield voor de 6e keer de inzamelingsactie voor Pink Ribbon. In totaal is er in al die jaren al ruim 150.000 euro gedoneerd aan borstkankeronderzoek.

Nicolette Salden: “Wederom is er in 2017 een fantastisch bedrag opgehaald met deze actie! Meer onderzoek op het gebied van borstkanker is nog steeds nodig. Met deze bijdrage kunnen we weer een gedeelte van een nieuw onderzoek financieren. Door dit soort acties kunnen we in een groot gebied aandacht en donaties vragen voor borstkanker. Daar zijn we erg blij mee.”

De donatie wordt gebruikt om nieuwe onderzoeken te financieren.

Dirk
Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 120 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel,Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie op www.dirk.nl.
Dit jaar bestaat Dirk 75 jaar. Dirk van den Broek opende op 13 juni 1942 op 18-jarige leeftijd in Amsterdam zijn eerste winkel. Bijzonder is dat hij het jubileum nog zelf mee viert. Meer informatie over de historie
van Dirk: www.dirk.nl/over-dirk/geschiedenis

De supermarktketen is sinds 1 januari 2009 onderdeel van Detailresult Groep NV. Detailresult Groep NV heeft behalve diverse supermarktformules ook eigen productiebedrijven, diverse distributiecentra, verscentrales en transport. Tot slot zijn er aan het bedrijf gelieerde tuincentra en slijterijen. Kijk voor meer informatie op www.detailresult.nl.