Boekettenactie Albert Heijn levert meer dan 250 duizend euro op

Vrijdag 27 november ontving Pink Ribbon uit handen van Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn, de cheque met de opbrengst van de boekettenactie van dit jaar. Dankzij de vele tienduizenden klanten die een boeket of bloemenarrangement kochten, is er een bedrag van €254.270,- opgehaald! Een fantastisch bedrag! De donatie is tot stand gekomen door klanten die dit jaar de diverse verschillende Pink Ribbon boeketten en arrangementen hebben gekocht. Deze waren zowel in Nederland als in België bij Albert Heijn te koop. Iedere verkocht boeket of arrangement kostte 10 euro en per verkocht product werd er 2,50 gedoneerd aan borstkankeronderzoek.


Marit van Egmond overhandigde vrijdag 27 november de cheque aan Pink Ribbon. Hesje van der Meer, CFO/COO van KWF/Pink Ribbon, nam op het hoofdkantoor van Albert Heijn de cheque in ontvangst. Hesje van der Meer: “Ik vind het fantastisch dat Albert Heijn zich zo heeft ingezet om deze actie tot een groot succes te maken. Het zijn zware tijden voor kankerpatiënten, met deze coronapandemie die zorgt voor veel onrust en angst. Met dit mooie bedrag kunnen we meer borstkankeronderzoek mogelijk maken. Hiermee zorgen we ook voor een betere kwaliteit van leven voor patiënten en ex-patiënten; voor het leven, tegen kanker. Dank aan Albert Heijn, Bloom en alle klanten die een bloemetje hebben gekocht.”

Door de coronacrisis zijn veel evenementen waarbij mensen geld ophalen voor Pink Ribbon en borstkankeronderzoek niet door gegaan. Dat betekent ook minder inkomsten voor borstkankeronderzoek dit jaar. Albert Heijn en Bloom zijn trots dat zij in deze tijd alsnog een flinke donatie hebben kunnen doen.

Marit van Egmond (links), CEO Albert Heijn en Hesje van der Meer, CFO/COO KWF Kankerbestrijding & Pink Ribbon