Hunkemöller & Pink Ribbon

Hunkemöller, van origine een Nederlands bedrijf, is het grootste high street lingeriemerk van de Benelux. Als wereldwijd opererend bedrijf met meer dan 700 winkels in 19 landen, wil Hunkemöller haar verantwoordelijkheid nemen en werkt zij hard om een duurzame aanpak te introduceren met oog voor mens en milieu.

Dat Hunkemöller er wil zijn voor alle vrouwen, is velen niet onbekend. De lingeriespecialist is sinds april 2016 trotse partner van Pink Ribbon. Samen willen we er voor zorgen dat er meer aandacht is voor borstkanker en dat vrouwen met borstkanker de juiste behandelingen en optimale begeleiding krijgen.
Hunkemöller verkoopt in de borstkankermaand o.a. de Pink Ribbon Armband, zowel in de winkels als online.

Alexandra Legro Global Marketing Communication Director HunkemollerAlexandra Legro, Global Marketing & Communication Director Hunkemöller: “Als wereldwijd opererend bedrijf, wil Hunkemöller haar steentje bijdragen en op nationaal niveau goede doelen steunen. Naast KWF die we al meerdere jaren ondersteunen voelde het voor ons als vrouwen georiënteerde organisatie dan logisch om Pink Ribbon ook te steunen. Hunkemöller wil via acties en donaties vrouwen met borstkanker steunen. Ook spreken wij onze medewerkers aan om zich in te zetten voor Pink Ribbon; via het salarisdonatieprogramma maar ook door zich actief in te zetten door bijvoorbeeld zelf geld op te halen via een sponsorloop of een ander initiatief.
Op deze manier kunnen wij als organisatie een bijdrage leveren aan de financiering van borstkankeronderzoeken en daarmee aan een beter en langer leven van de (ex)borstkankerpatiënt.”

Eind april 2017 kreeg Pink Ribbon ambassadeur Quinty Trustfull uit handen van Alexandra Legro een cheque van 50.000 euro overhandigd. Het bedrag is afkomstig uit alle acties die Hunkemöller in 2016 voor Pink Ribbon deed.
Cheque Hunkemoller Pink Ribbon 2016

www.hunkemoller.nl