Magioni & Pink Ribbon


What if pizza could be your favorite vegetable? Magioni maakt pizza’s voor de next generation die niet wilt kiezen tussen gezond of lekker eten. Door meer dan 32% van het pizzadeeg te vervangen door groenten bevatten de pizzabodems en belegde pizza’s van Magioni minder calorieën, meer groenten en zijn ze ook nog eens super lekker!

Streven naar een wereld waarin je niet hoeft kiezen tussen lekker en gezond is een mooi doel, maar laten we eerlijk zijn: soms heb je geen invloed op je gezondheid. Hoe bewust je ook leeft, sommige dingen overkomen je. Zo is het ook met borstkanker. Daar kan geen bloemkoolpizza tegenop, helaas.

Als voedselproducent wil Magioni haar verantwoordelijkheid nemen en bijdragen aan een betere toekomst. Pizza is één van de populairste gerechten en onze gezonde variant maakt het tot een ideaal product om grote groepen mensen te bereiken en de impact te vergroten.

In oktober komt Magioni daarom met een limited edition pizza, de Titza. Pizza eet je met vrienden en familie. Ga tijdens een avond met een Magioni Titza het gesprek aan over borstkanker. Met de campagne wil Magioni bewustwording creëren, de taboe doorbreken en de gevolgen van deze ziekte aan de kaak stellen. Van elke verkochte Magioni Titza gaat er €1 naar Pink Ribbon.
De Titza is in oktober en november exclusief te koop bij Jumbo. 

Sanne Jans, Brand Manager Magioni: “Als internationaal opererend bedrijf wil Magioni Pizza haar verantwoordelijkheid nemen en bijdragen aan een betere toekomst. De limited edition Titza ligt in vanaf oktober in de schappen van Jumbo. Met de roze pizzabodems op basis van bloemkool hopen we op een luchtige manier, een gevoelig onderwerp bespreekbaar te maken. Met de boodschap: “Check je bloemkolen” willen we awareness creëren rondom borstkanker, (zelf)onderzoek aansporen en vooral het taboe doorbreken. Zo dragen wij met Titza ons steentje (of eigenlijk pizzapuntje..) bij aan de missie van Pink Ribbon, een beter leven voor borstkankerpatiënten in alle fases van deze ziekte."

Meer info: magioni.com/titza

Update 20 oktober 2020
Op social media is discussie ontstaan over deze actie. Dit was voor ons aanleiding om deze actie nogmaals onder de loep te nemen. Er is contact geweest met de organisator/initiatiefnemer van de actie. Beide partijen zijn zich er van bewust dat deze actie een controversiële actie is en dat deze bij sommige mensen als vervelend en beledigend overkomt.
Deze actie en campagne is ontstaan door medewerking van (ex)patiënten. Ook heeft de oprichter van het merk een persoonlijke link met borstkanker. Dit, en het feit dat we ook positieve reacties op deze actie ontvangen, heeft ons doen besluiten om deze actie te blijven steunen.
Intern gaan we de actievoorwaarden nogmaals extra onder de loep nemen. Daarin nemen we mee op wat voor manier we (ex)patiënten vooraf meer of beter bij sommige acties kunnen betrekken.